donderdag 4 september 2014

Mijn geluk

Kijk! Mijn geluk is het thema van de Fotoweek. Mijn geluk is het mogen fotograferen van zóveel mooie mensen, en dat al sinds de Academie! Begonnen met 'Je suis belle,ô mortels! comme un rève de pierre' (uit La Beauté van de Franse dichter Baudelaire) - Ik ben mooi, o stervelingen! als een droom van steen. Als een van mijn afstudeerprojecten maakte ik 'Beeld' en fotografeerde naakte vrouwen, geïnspireerd op de Franse beeldhouwer Auguste Rodin's werken.

Sinds mijn afstuderen in 1996 fotografeerde ik - en sinds 2007 ook Hans van Nunen - nog veel meer naakten (vooral zwangeren), maar daarnaast maken we ook heel veel 'gewone' portretten. Gewone mensen zijn zo mooi! Bij ons geen bizarre styling en complete visagie, maar gewoon, komen zoals je bent, waarbij wij met oog voor detail een mooie portretfoto van je maken.

"Ik ben vanaf nu trots op mijn rode haar" - mailde een dame n.a.v. haar Rood-Op-Rood foto, gemaakt tijdens de eerste roodharigendag in Breda. Die fotosessie bij Electron buiten zal ik nooit meer vergeten! De vibe van meer dan 100 roodharigen die een voor een op de foto kwamen... gekleed in rode kleding en tegen een rode achtergrond. Wat een geluk, zoveel mooie mensen! En die poseerden voor mij?? Wauw... met trots heb ik er dan ook een boek van gemaakt.

Artstudio23 at the redhead days Breda - Melanie E. Rijkers

Artstudio23 at the redhead days Breda - Melanie E. Rijkers

Artstudio23 at the redhead days Breda - Melanie E. Rijkers

Artstudio23 at the redhead days Breda - Melanie E. Rijkers



De serie 'Beeld' 60x90 tijdens de eindexpositie op het St. Joost. Bariet fotoop frame gespannen:
Afstudeerproject Melanie E. Rijkers 1996 St. Joost Breda
Ik ben mooi, o stervelingen! als een droom van steen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten