vrijdag 15 augustus 2014

Echte mensen: bouwvakkers

Met veel plezier liep ik in 1994-1995 rond op de bouwplaats van het Chassé Theater. Niks geen gedoe met moeilijke aannemers (en gemeente) zoals bij ViaBreda's nieuwe station in Breda, ik ging netjes naar de uitvoerder/hoofd bouwplaats en na het opzetten van de helm kon ik vrij mijn gang gaan.

Sterker nog, 'vrouwke, wil je soms vanuit de kraan foto's maken??' werd me meerdere keren gevraagd. Dus ja, dat wilde ik wel! Geweldig om vér voor het drone tijdperk foto's van bovenaf te kunnen maken, helemaal van zo'n bijzonder gebouw.
Een golvend dak, wie had dat nou ooit eerder gezien in Breda??

Met name de foto's van het half afzijnde dak zijn nu heel speciaal, want die stalen constructie en de openheid met de vele bijzondere doorkijken zien we nooit meer. Ik heb op Flickr ook een album aangemaakt als u meer foto's wilt bekijken.
Breda, 1995 - © Melanie E. Rijkers

Breda, 1995 - © Melanie E. Rijkers


Breda, 1995 - © Melanie E. Rijkers

Breda, 1995 - © Melanie E. Rijkers

Breda, 1995 - © Melanie E. Rijkers
Chassé Theater in aanbouw, open dak - de staalconstructie is nog te zien - 1994-1995 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten